среда, 26 октября 2016 г.

Мета педагогічної діяльності Старко Галини Миколаївнистворити кожному учневі оптимальні умови для досягнення психічного розвитку, аби він здатний був свідомо керувати власною поведінкою й діяльністю, займати певну позицію.

Визначальним у досягненні поставлених цілей у роботі вчителя Старко Г.М. є створення на уроці системи особистісно-зорієнтованих ситуацій для підвищення творчого потенціалу, зокрема такі як:
·         можливість обміну думками;
·         надзвичайні переживання й водночас усвідомлення різноманітних вражень переживань;
·         досягнення дитиною особливого стану –«мережі ініціатив», творчої активності.

Провідними дидактичними принципами інноваційного навчання на уроках мови та літератури Старко Г.М. є принцип усвідомлення процесу учіння, що орієнтує на свідоме сприймання школярами динаміки розвитку, створення умов для самоаналізу; принцип постійного розвитку всіх учнів.


Інноваційні методи, прийоми та форми роботи, які забезпечують доцільність принципів у роботі вчителя української мови та літератури Старко Г.М.
асоціативний настрій, деталізація, взаєморедагування, обмін думками
словесне малювання , «гронування», дослідження-відновлення , творче конструювання та творче спостереження з елементами аналізу
використання інтерактивних технологій
(уроки з комп’ютерною підтримкою)




використання інновційних дидактичних технологій комунікативного розвитку школярів:
·         «як гукнеш, так і відгукнеться» ( мовленнєвий етикет);
·         «слова ввічливості» (форми мовленнєвого етикету);
·         «слово до слова – зложиться мова» ( основна думка тексту);
·         «діалог» (стереотипні форми мовленнєвого етикету);
·         «коло ідей» (комунікативні ситуації).

Підвищення грамотності учнів – головний чинник у педагогічній роботі вчителя. Розробляючи моделі уроків, Старко Галина Миколаївна виходить з того, що дитина має вивчати мову не як збірник правил, а як продукт власної духовної та інтелектуальної діяльності.
Для набуття учнями правописних навичок вчитель української мови застосовує такі форми роботи:

·         традиційні – аналіз мовних одиниць на основі тексту, різні види диктантів (вибірково-розподільні, творчі, словникові та інші),вибіркова робота з письмовим обґрунтуванням, письмовий практикум тощо;

·         інноваційні  – лінгвістична гра, сенкан, кодова робота, логічний диктант, навчальне аудіювання з творчим завданням, ситуативне завдання, лінгвістичне дослідження (8-9 класи).

Вчитель української мови та літератури є автором методичних практикоорієнтовних посібників, які розраховані для вчителів-словесників та студентів філологічних факультетів
 

Актуальність досвіду


  Кожен урок української мови та літератури має бути змістовним, цікавим і в підсумку виховним. Саме тому я працюю над проблемою «Формування цілісних світоглядних уявлень, загальнолюдських ціннісних орієнтирів через вміння творчо підходити до аналізу художніх творів».
  Саме українська література  в найбільшій мірі виконує гуманістичну місію освіти через реалізацію двох соціальних функцій:
·         готує дитину до виконання різноманітних соціальних ролей;
·         формує здатність змінювати самого себе і своє буття.
  Сам процес реалізації проблеми дослідження художнього твору базується на особистісно-орієнтованому підходу до процесу навчання і виховання  і є основою педагогічної технології  «Створення ситуації успіху», яка є найдієвішою у моїй роботі.
  Головний сенс моєї діяльності як учителя  - прагнення здобути дитиною схвалення, прагнення утвердити дитиною свого «Я», свою позицію, бажання дитиною зробити заявку на майбутнє.
  Тому формування цілісних світоглядних уявлень та загальнолюдських ціннісних орієнтирів через творчий підхід до дослідження художнього твору і створюють пізнавальний інтерес, а це і є предметом моєї турботи.


Основна ідея досвіду

 Мудрість влади педагога
полягає в тому, щоб моя
воля стала бажанням дитини.
В.Сухомлинський.
  Основне цілеспрямування педагогічного досвіду Старко Г.М. -  у створенні системи уроків «навчання для дитини».
  Педагогічний досвід учителя - словесника базується на створенні продуктивного уроку, який би розвивав особистісні якості учня. Бачити своїх учнів у дорослому житті духовно багатими, національно свідомими, толерантними, здатними критично мислити, творчими особистостями і просто щасливими й успішними людьми – саме це є основою педагогічної діяльності.
  Для цього на уроці у педагога переважають такі форми роботи:
·         залучати дітей до багатств рідного слова та до виявлення у ньому національної духовності, моралі і культури;
·         створювати позитивний настрій на роботу і під час неї;підтримувати найменші зрушення, поважати нерозуміння й незнання;
·         враховувати індивідуальні психолого-фізіологічні особливості дітей;
·         створювати проблемні ситуації, вчити не тільки запам’ятовувати, а й досліджувати і навіть відкривати;
·         формувати вміння самостійно здобувати знання.
Отже, саме результат продуктивного уроку заохотить прагнення учнів знаходити свій спосіб роботи з матеріалом, не лише застосовувати певний запас знань , а й креативно підходити до розв’язання різних життєвих ситуацій.
      
Перспектива роботи над досвідом

 Вже не перший рік я працюю над проблемою і не збираюсь зупинятися на досягнутому, бачу такі перспективи подальшої педагогічної діяльності:
·         створити команду колег однодумців для роботи над проблемою творчого підходу до аналізу художнього твору;
·         у 2014-2015 нав. році створити посібник з метою розкриття найцікавіших технологій уроку літератури;
·         готувати учнів до конкурсів «Ерудит» та «Колія» з проектами креативного підходу до дослідження творів художньої літератури.


 Отже, робота над цією проблемою має велике значення для здобуття учнями знань; набуття ними умінь; розвитку їхньої допитливості; асоціативності креативного мислення; реалізації дитячих артистичних, літературних, поетичних, художніх, конструкторських та інших здібностей, які обов’язково знадобляться у дорослому житті.



Комментариев нет:

Отправить комментарий